Zawód jutra
Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu.
realizowanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020
Oś priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego
Działanie 11.2 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe uczniów
Poddziałania 11.2.3 Wsparcie szkolnictwa zawodowego
To nowy projekt unijny, który będzie realizowany w Technikum Nr 3 między 1 września 2020 a 31 sierpnia 2022 roku. Jest on przeznaczony dla uczniów kształcących się w szkole w nowych zawodach: technik automatyk i technik przemysłu mody.
KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W PROJEKCIE?
W projekcie może wziąć udział każdy uczeń, który:
– jest uczniem klasy kształcącej w zawodzie technik automatyk i technik przemysłu mody;
– złożył dokumenty rekrutacyjne (formularz zgłoszeniowy) w wyznaczonym terminie;
– zadeklaruje, że weźmie udział w doradztwie edukacyjno – zawodowym oraz gotowość uczestnictwa we wszystkich formach wsparcia, na które zostanie skierowany, w tym w szczególności w stażu zawodowym;
– jego zgłoszenie zostanie pozytywnie rozpatrzone przez komisję rekrutacyjną (oceny dokonuje się na podstawie średniej ocen, frekwencji i specjalnych potrzeb edukacyjnych).
NABÓR do projektu: wrzesień 2020 – 10 uczniów i 2 nauczycieli, wrzesień 2021 – 20 uczniów.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU
- W ramach realizacji Projektu Uczestnicy biorą udział w następujących formach wsparcia:
- indywidualnym doradztwie edukacyjno – zawodowym;
- szkoleniu dotyczącym kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych;
- minimum jednej formie wsparcia oferowanej w ramach Pakietu wsparcia.
- Formy wsparcia, obowiązkowe dla każdego Uczestnika, wchodzące w skład pakietu wsparcia to:
- doradztwo edukacyjno-zawodowe
- obowiązkowe dla każdego Uczestnika;
- 4 godziny indywidualnej rozmowy z Doradcą zawodowym na 1 Uczestnika;
- 1 godzina na sporządzenie IPD dla każdego Uczestnika;
– obowiązkowe dla każdego Uczestnika;
- kształtowanie u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych: szkolenie umiejętności autoprezentacji, postaw asertywnych i zarządzania czasem;
- zajęcia specjalistyczne – zajęcia dodatkowe umożliwiające Uczestnikom uzyskanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji:
- jeden Uczestnik może wziąć udział w kilku rodzajach zajęć;
- tematyka i liczba godzin zajęć będą dostosowane do potrzeb i możliwości Uczestników;
- kurs prawa jazdy – kurs umożliwiający Uczestnikom zdobycie uprawnień zwiększających ich szanse na rynku pracy
– dla ok. 15 osób;
– Uczestnicy po zakończeniu kursu będą kierowani na egzamin, którego koszt będzie ponoszony z budżetu projektu (Uczestnik ma zagwarantowany jeden bezpłatny egzamin po zakończonym przez niego kursie);
- staże zawodowe:
– dla 9 Uczestników;
– minimum 150 godzin stażu zawodowego dla 1 Uczestnika;
– organizowane u pracodawców lub przedsiębiorców;
– możliwość zwrotu kosztów dojazdu, zgodnie z przyjętymi zasadami;
– Uczestnikowi za czas uczestnictwa w stażu zawodowym przysługuje stypendium w kwocie nieprzekraczającej 2 000,00 zł brutto;
– możliwość pokrycia kosztów zakupu odzieży roboczej, badań lekarskich, szkolenia BHP, itp. (w razie konieczności);
– realizowane zgodnie z wymaganiami określonymi w Regulaminie konkursu
nr RPSL.11.02.03-IZ.01-24-340/19 z dnia 28.08.2019r. dostępnym na stronie internetowej https://rpo.slaskie.pl/lsi/nabor/446,
- Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli.
III. Doposażenie pracowni, w których odbywają się zajęcia w zawodzie technik automatyk i technik przemysłu mody.
ZASADY REALIZACJI PROJEKTU
UCZEŃ:
- Wyłonienie Uczestników projektu na podstawie złożonych dokumentów rekrutacyjnych.
- Udział w doradztwie edukacyjno – zawodowym.
- Udział w szkolenie dotyczącym kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych.
- Udział w minimum jednej formie wsparcia oferowanej w ramach Pakietu wsparcia.
- Po zakończeniu udziału w danej formie wsparcia, wchodzącej w skład Pakietu wsparcia, Uczestnik otrzymuje zaświadczenie, certyfikat lub inny równoważny dokument.
- Warunkiem zakończenia udziału w Projekcie jest zakończenie, w okresie realizacji Projektu, udziału we wszystkich formach wsparcia, na które Uczestnik Projektu został skierowany.
- Rezygnacja z udziału w Projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach (wynikających z przyczyn natury zdrowotnej lub działania sił wyższych) i następuje poprzez niezwłoczne złożenie przez Uczestnika Projektu pisemnego oświadczenia wraz z podaniem przyczyny rezygnacji.
NAUCZYCIEL:
W ramach realizacji Projektu Nauczyciele biorą udział w doskonaleniu umiejętności i kompetencji zawodowych poprzez uczestnictwo w kursach lub studiach podyplomowych.
OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU – UCZNIÓW I NAUCZYCIELI
- Każdy Uczeń i Nauczyciel zobowiązany jest do:
- przestrzegania zapisów Regulaminu;
- aktywnego udziału w formach wsparcia, na które został skierowany w ramach Projektu;
- regularnego uczęszczania na zajęcia (dopuszczalny limit nieobecności w danym działaniu wynosi 20%);
- uczestnictwa w badaniach związanych z realizacją Projektu, w tym w badaniach, które mogą być przeprowadzane przez instytucje nadzorujące Projekt (m.in. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego);
- potwierdzania uczestnictwa na zajęciach podpisem na liście obecności;
- pisemnego potwierdzania otrzymania wsparcia, m.in. materiałów szkoleniowych;
- przystąpienia do egzaminów wewnętrznych lub zewnętrznych (jeśli są one przewidziane);
- bieżącego informowania Biura Projektu o wszystkich zdarzeniach mogących mieć wpływ na dalszy udział w Projekcie;
- bieżącego informowania Biura Projektu o terminach i przyczynach nieobecności na zajęciach/stażach;
- bieżącego informowania Biura Projektu o wszelkich zmianach dotyczących danych zawartych w dokumentach zgłoszeniowych.
- W przypadku nieobecności Ucznia lub Nauczyciela na zajęciach, stażu, szkoleniach specjalistycznych, w szczególności z powodu nieobecności nieusprawiedliwionych – ich koszt zostanie uznany za niekwalifikowany i Uczestnik Projektu może zostać zobowiązany do zwrotu tych kosztów.
Kontrast strony zgodny z WCAG 2.1